T4 2020, cel mai bun trimestru pentru Hyundai în ultimii ani. Speranțe mari pentru 2021
Producătorul sud-coreean de automobile Hyundai Motor Co a anunțat astăzi că se așteaptă ca vânzările din Statele Unite și China să crească semnificativ în acest an, ca urmare a lansării de noi modele de mașini electrice și SUV-uri. Speranțele au fost alimentate după ce compania a raportat în T4 2020 cel mai bun profit trimestrial din ultimii trei ani, anunță compania, citată de Reuters.
Profitul Hyundai în ultimul trimestrul al anului trecut a crescut cu 57%, pe baza unei cereri mai mari de SUV-uri cu marje mari de profit, deși volumul global al vânzărilor a scăzut cu 5%, pe fondul încetinirii economice din cauza pandemiei COVID-19.
Perspectiva promițătoare pentru acest an este dată în special de primirea în piață a veștilor despre modelele electrice ale constructorului sud-coreean. Compania, care împreună cu partenerii de la Kia Corp, se numără printre primii 10 producători de automobile din lume, este așteptată să lanseze în curând o platformă exclusiv electrică, la care va utiliza propria tehnologie de baterie, pentru a reduce timpul de încărcare și costurile.
În conferința de presă în care au prezentat rezultatele, reprezentanții Hyundai nu au furnizat detalii actualizate cu privire la discuțiile purtate cu Apple, în legătură cu o colaborarea pentru lansarea împreună a unei mașini electrice.
În ceea ce privește vânzările, producătorul de automobile a declarat că se așteaptă la o creștere de 12% pe cea mai mare piață a sa, America de Nord, în 2021. Vânzările sale în al patrulea trimestru încheiat în decembrie au scăzut cu 2% în regiune.
“Grație noilor modele gata de lansare în Statele Unite, ne propunem să ne creștem cota de piață pe piața americană la 4,8% în acest an”, a declarat vicepreședintele companiei, Koo Za-yong.
Anul trecut, compania a reușit să-și sporească ușor cota de piață din SUA, la 4,4%, ajutată de vânzările SUV-urilor Palisade și Kona EV, în ciuda scăderii vânzărilor cu 10%.
Analiștii se așteaptă la o creștere a vânzărilor de vehicule electrice Hyundai în acest an, în pofida istoricului nu tocmai fericit al modelului său electric Kona, la care au fost raportate mai multe cazuri de incendii, din cauza unor probleme la baterii.
China va contribui masiv la eventualul succes al companiei în acest an. Hyundai a anunțat că se așteaptă ca vânzările să crească cu 28% pe cea mai importantă piață auto din lume, unde intenționează, de asemenea, să lanseze versiunea electrică a berlinei sale Mistra, anul acesta. Modelul este construit de o companie mixtă – Beijing Hyundai – care produce mașini sub brandurile Hyundai exclusiv pentru piața chinezească.
”Anul trecut, Hyundai nu a făcut prea multe în China, în timp ce alți producători de automobile au lansat noi modele, simțind că piața auto chineză se repune rapid pe picioare. Strategia Hyundai în China pare să se concentreze acum pe mașinile electrice”, a spus Lee Han- joon, analist la KTB Investment & Securities.
Hyundai estimează că va vinde 562.000 de vehicule în China în 2021 și estimează că vânzările din America de Nord vor crește la 909.000 de unități.